Rolada z kremem z amerykańskich borówek

To moja pierwsza rolada w życiu. Od raz u stwierdzam, że akurat ten rodzaj ciast zostaje moim ulubionym, :) Rolady rak naprawdę robi się bardzo szybko i bardzo łatwo! 

Ja przepis na to ciacho znalazłam w Internecie, od dziewczyny przedstawiającej się jako "Ewaaa". 
Przyznaję się, że robienie tej rolady dało mi ogromną satysfakcję  i uświadomiło mi, że chyba jednak coś potrafię. :) 



Składniki na ciasto: 

* 6 małych  jajek 
* 125 gram cukru
* 2 łyżeczki cukru wanilinowego
* 125 gram mąki tortowej 
* 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 

krem z borówek amerykańskich: 

* szklanka zmiksowanych borówek amerykańskich 
* 350 gram śmietany kremówki  30%
* 4 łyżki cukru pudru 
* półtorej łyżeczki żelatyny + 1/4 szklanka wrzątku

dodatkowo: 

* 200 gram śmietanki kremówki 36%
* 1 śmietan-fix + łyżka cukru pudru 
* jagody do przystrojenia 
* cukier puder do posypania ściereczki 

Przygotowanie (kopiuj wklej ze strony z przepisem Ewy) : 


Białka ubić na sztywną pianę, następnie dodać cukry, zmiksować krótko. Zaraz potem wsypać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, dodać żółtka, ucierać do połączenia składników.



Blachę z wyposażenia piekarnika wyłożyć papierem do pieczenia, równomiernie rozprowadzić masę na całej powierzchni.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec około 15 minut, ciasto ma być lekko złote, lecz absolutnie nie przypieczone na brzegach. ( ja miałam termoobieg nastawiony na 170 stopni, piekłam około 13 minut).

W czasie kiedy biszkopt się piecze, przygotowujemy ściereczkę kuchenną, którą posypujemy cukrem pudrem.

W tym czasie żelatynę rozpuszczamy dokładnie w wodzie, pozostawiamy do uzyskania temperatury pokojowej.



Kiedy ciasto jest już gotowe, wyjmujemy je z pieca, od razu delikatnie odrywamy papier do pieczenia i wykładamy je na posypaną ściereczkę. Zwijamy ciasto razem z tkaniną i pozostawiamy tak do ostygnięcia.



Śmietankę ubijamy na pół sztywno, dodajemy cukier i zmiksowane jagody ( w tym momencie możemy sprawdzić czy jest dla nas wystarczająco słodkie).
Żelatynę hartujemy dwiema łyżkami masy jagodowej, następnie wlewamy całość do kremu i ubijamy na najwyższych obrotach.
Wstawiamy do lodówki. Gdy masa zacznie tężeć, wykładamy ją na ostygnięty biszkopt, rozsmarowujemy po całości ( na brzegach zostawiamy puste około 3 cm).
Delikatnie rolujemy roladę, wstawiamy ją do lodówki do stężenia kremu. 



Śmietanę 36% ubijamy z cukrem i śmietanfixem, smarujemy roladę z wierzchu i ozdabiamy owocami.





Komentarze

Popularne posty