Tarta z kremem z białej czekolady i borówkami

Spotkała mnie dziś bardzo miła niespodzianka. :) 
Otóż dostałam maila, że mój przepis na tartę z malinami zostanie opublikowany w najnowszym numerze "Na żywo" i będzie podpisany moim imieniem i nazwiskiem! Jest mi z tego powodu szalenie miło i w końcu mam dowód, że ktoś jednak docenia to co robię, smakuje mu to i chce przekazać to dalej. :) Nowy numer "Na żywo" w kioskach już w przyszłym tygodniu! :) 

Dziś mam dla Was coś ekstra. Nie ma lepszego połączenia niż biała czekolada i borówki. I wszystko to w jednej tarcie. Dosłownie niebo w gębie!

Panie i Panowie - przed Wami tarta z kremem z białej czekolady i borówkami! 








Ciasto:



* Półtorej szklanki mąki pszennej
* 120 gram zimnego masła
* 3 łyżki cukru
* 4 łyżki zimnej wody
* szczypta soli


Krem z białej czekolady:


* 375 g serka mascarpone

* 230 g śmietany kremówki 30%
* 170 g białej czekolady

Oraz:


* 30 dkg borówek polskich


Mąkę z solą przesiać do dużej miski. Dodać zimne masło, pokrojone w kostkę i cukier. Składniki rozcierać palcami do czasu kiedy powstaną okruchy ciasta. Wtedy dodajemy wodę i zagniatamy ciasto w kulkę i odstawiamy do lodówki na 30 minut. 
Po 30 minutach rozwałkować ciasto na papierze do pieczenia oprószonym mąką i przełożyć do formy na tartę o średnicy około 30 centymetrów, grubo posmarowanej masłem. Wykleić formę i nakłuć widelcem ciasto. Piec w piekarniku nastawionym na 170 stopni, na termoobieg około 25-30 minut, do czasu aż ciasto będzie koloru złotego.Ciasto wystudzić.

W kąpieli wodnej wypuścić białą czekoladę i wystudzić. W misce miksować mascarpone ze śmietanką na gładką masę. Wystudzoną czekoladę dodać do masy i dokładnie i delikatnie wymieszać łyżką. Gotową masę wylać na ciasto, posypać obficie borówkami i resztką startej na wiórki białej czekolady. Wstawić do lodówki na kilka godzin aby masa zastygła. 


Smaczneeeego! :) 

Komentarze

Popularne posty