Nadziana choinka

Witam Was ciepło w ten zimny grudniowy dzień! 

Moi drodzy, trochę mnie tu nie było ostatnio, ale to nie znaczy, że w mojej kuchni nic się nie działo! Wręcz przeciwnie - przed Wami dużo nowości, które sama osobiście testowałam. :) 

Tymczasem, z racji tego, że zbliżają się święta Bożego Narodzenia (zdecydowanie mój ulubiony okres w roku!!), mam dla Was przepis na słodką choinkę, która nie tylko wygląda fantastycznie i jest ozdobą świątecznego stołu, ale też smakuje wyśmienicie! 


SKŁADNIKI: 
  • 2 płaty ciasta francuskiego
  • 2-3 kopiaste łyżki kremu czekoladowego (u mnie Nutella; świetnie sprawdzi się też na przykład gotowa masa makowa) 
  • 1 jajko 
  • cukier puder do posypania 

PRZYGOTOWANIE: 

Blachę z wyposażenia piekarnika wykładamy papierem do pieczenia, na który dajemy pierwszy płat ciasta francuskiego. Nutellę lekko podgrzewamy - tak żeby nie była zbyt gęsta, ale też zbyt lejąca - i smarujemy ciasto francuskie.

Rozwiń drugi arkusz ciasta i przykryj nim arkusz z kremem. Teraz wycinamy nożem trójkątny kształt choinki, robiąc dwa nacięcia na skos. Następnie wykonujemy około 10 nacięć z obu stron trójkąta, tak, by NIE PRZECINAŁY się one na środku. Każdy pasek okręcamy dwa, trzy lub cztery razy (w zależności od długości) i tworzymy świderki. 

W misce roztrzepujemy jajko i pędzelkiem smarujemy naszą choinkę. Pieczemy w temperaturze 190 stopni przed około 20 - 22 minuty, grzałka góra - dół. Upieczoną i wystudzoną choinkę posypujemy delikatnie cukrem pudrem. 




Komentarze

Popularne posty