Placuszki z indyka

Ulaalala, zasłużyłam od Was na nie lada baty. Tyle czasu milczeć, nic nie dodawać, aż mi wstyd. 
Hmm co mam na swoje wytłumaczenie? Przygotowania ślubne (sala, zespół etc), nowa praca ( potrzeba czasu na zaaklimatyzowanie się) i w grę wchodzi też kilka dni lenistwa. 

Ale oto jestem. Wróciłam. I to nie z pustymi rękoma, bo dziś mam dla Was placuszki z indyka, a w najbliższym czasie ciacho prince polo. 

Okej, zakasajcie fartuchy i do garów! 




Przepis na te cudowne placuszki znalazłam na stronie Ewy Wachowicz. :) 

* 5 filetów z indyka
* 2 małe cebule lub jedna duża
* 2 jaka
* 100 gram sera żółtego gouda
* 2 łyżki majonezu 
* 2 łyżki mąki ziemniaczanej 
* 2 ząbki czosnku 
* 1 kopiasta łyżka posiekanej natki pietruszki 
* 1 kopiasta łyżka posiekanego szczypiorku 
* 1 łyżeczka curry 
* sól, pieprz do smaku 
* olej lub oliwa do smażenia 

Fileciki pokroić w drobniutką kostkę. Przełożyć do dużej miski. Następnie dodać posiekaną cebulę, wbić jajka, starty na grubych oczkach ser, dodać majonez, mąkę, wyciśnięty przez praskę czosnek ,posiekaną natkę i szczypiorek. Doprawić curry, pieprzem i solą. Wszystko dokładnie wymieszać. 

Tak powstałą masę nabierać łyżką i smażyć na gorącym oleju - tak samo jak placki ziemniaczane. Smażyć na brązowo- złoty kolor. Odsączyć z nadmiaru tłuszczu na ręczniku papierowym .

Podawać surówką z pora i ryżem. :) 





Komentarze

Popularne posty