Rożki z ciasta francuskiego z jabłkami

Witajcie! 


Trochę mnie tu nie było, ale za namową wielu z Was, postanowiłam powrócić! 



W głowie mam pełno nowych przepisów - równie smacznych, co poprzednich. Część z nich zdążyłam przez ten czas przetestować na sobie i innych domownikach i dopracować - tak, że na stałe wpisały się do menu w naszym domu. 



Cóż mogę rzec - powrót zaczynam prostym przepisem, którego fanami są wszyscy, którzy mieli okazję spróbować, a w szczególności moja Babcia. Teraz dla niej mogą nie istnieć inne desery, jakie tworzę, bo zawsze pyta, czy zrobię właśnie jej ulubione rożki. 






SKŁADNIKI (na 24 rożki): 

  • 2 opakowania ciasta francuskiego
  • 3 duże jabłka 
  • 1 łyżka mąki tortowej
  • 3 łyżki cukru
  • cynamon 
  • sok z połówki cytryny
  • 1 jajko 
  • 2 łyżki wody 
PRZYGOTOWANIE:

Jabłka obieramy ze skórki, wycinamy gniazda nasienne, kroimy w kostkę. Do pokrojonych jabłek dodajemy 3 łyżki cukru, mąkę, cynamon i sok wyciśnięty z połówki cytryny. Wszystko razem mieszamy.

Ciasto francuskie dzielimy na 12 kwadratów (z dwóch ciast wyjdą 24 rożki). Nakładamy po łyżce przygotowanych wcześniej jabłek na środek każdego kwadracika. Sklejamy przeciwległe rogi i dociskam widelcem. Układamy rożki na blaszce, nakłuwamy i smarujemy roztrzepanym z wodą jajkiem.

Pieczemy około 20 minut w 180 stopniach (termoobieg).

Wystudzone rogaliki można posypać cukrem pudrem. Ewentualnie można zrobić gęsty lukier i polać je. Na lukier potrzebujemy około 3/4 szklanki cukru pudru i kilka łyżek wody.



Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty