Krówka

Udało się! Wczoraj sama, bez niczyjej pomocy zrobiłam ciasto. Co prawda z gipsem idzie to mozolnie, ale liczy się fakt, że zrobiłam to SAMA. Dla mnie jest to ogromny krok w stronę pełnego powrotu do zdrowia. 

Efektem mojej pracy jest ciasto. Miało być jedno z tych nowych, które znalazłam w tych kobiecych pisemkach, które mama regularnie znosi do domu, ale stanęło na....  krówce. Krówka jest ulubionym ciastem moich domowników, ale nie chciałam jej robić z przepisu, który już kiedyś umieściłam. Połączyłam zatem stary przepis z tym co sobie wymyśliłam. Krówka była więc na miodowo- kakaowym biszkopcie nasączonym kawą. Idealne rozwiązanie, które sprawiło, że ciasto znikało w zastraszająco szybkim tempie.

Do zrobienia krówki potrzebujemy: 

Na biszkopt:
* 5 jajek
* 1 szklanka cukru
* 3/4 szklanki mąki tortowej
* 2 łyżki mąki ziemniaczanej
* 1 łyżeczka proszku do pieczenia
* 1 pełna łyżeczka kakao
* 2 łyżki płynnego miodu (wedle uznania może być łyżka więcej lub mniej) 
* poncz: półtorej łyżeczki kawy, łyżeczka cukru, 1/2 szklanki wrzątku

Masa: 
* 500 ml śmietany kremówki 30%
* 3 łyżki cukru pudru
* 1 śmietan fix
* paczka krakersów

* puszka masy kajmakowej
* wiórki kokosowe/ posiekane orzecyh włoskie/ płatki migdałowe do dekoracji

Białka ubić na sztywno. Do ubitych białek stopniowo dodawać po 1 żółtku, ciągle ubijając. Następnie dodać cukier. Potem przesiane obie mąki z proszkiem do pieczenia. Na koniec dodać kakao i miód, wymieszać, aż  do połączenia składników. Blaszkę nasmarować tłuszczem i oprószyć mąką. Wylać ciasto i piec w temperaturze 170 stopni przez ok. 30-35minut (do tak zwanego `suchego patyczka`). Ostudzić i nasączyć zimną kawą. 

Śmietankę ubijać przez chwilę i dodać cukier puder i śmietan fix. Ubijać do momentu aż masa będzie ścisła. Wyłożyć masę na biszkopt. Na masie ułożyć krakersy - jeden obok drugiego. Na krakersy wyłożyć masę kajmakową i posypać wiórkami kokosowymi lub posiekanymi orzechami włoskimi lub płatkami migdałowymi. Wstawić na kilka godzin do lodówki. 

Smacznego! :) 

Komentarze

Popularne posty