Miodownik z orzechami

Święta coraz bliżej. U mnie w domu już pachnie wiedeńskim sernikiem, który robi moja mama (jest w tym najlepsza!). Natomiast ja jutro zabieram się za szarlotkę na kruchym cieście i ciasto zwane rafaello, a na wigilię zostaje mi zrobienie klusek z makiem. Grudzień będzie obfitował zatem w słodkie przepisy.

Dziś podaję Wam przepis na iście świąteczne ciasto - miodownik z orzechami i kremem. Kiedy je robiłam miałam niemałe wątpliwości co z niego wyjdzie. Ale wyszedł pyszny, dokładnie tak smaczny jak robią moje ciotki. :)

Zatem nie traćcie czasu i zabierajcie się do pracy! :) 




Ciasto: 
* 500 g mąki 
* 2 łyżeczki sody oczyszczonej 
* szklanka cukru
* 200 g margaryny
* 2 jajka 
* 2 łyżki mleka
* 5 łyżek płynnego miodu 

Masa orzechowa: 
* pół szklanki cukru
* 3 łyżki miodu
* 100 g masła
* 250 g posiekanych orzechów włoskich 

Krem: 
* 250 g masła 
* opakowanie budyniu waniliowego
* 0,5 l mleka
* 4 łyżki cukru 

Do miski wsypujemy mąkę i cukier, dodajemy jajka i margarynę. Mleko podgrzejcie w garnku razem z miodem, dodajcie sodę, dokładnie wymieszajcie i dodajcie do reszty składników. Ciasto dobrze wyrobić i podzielić na dwie części. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Pierwszą część ciasta wyłożyć na blachę i piec w 170 stopniach przez 20 minut.
Kiedy pierwsza część ciasta będzie w piekarniku należy zabrać się za przygotowanie masy orzechowej. Orzech drobno posiekać. W garnuszku stopić mleko, cukier i masło. Następnie dodać posiekane orzechy. Wszystko razem wymieszać. Drugą część ciasta wyłożyć na blachę z papierem do pieczenia. Po wierzchu rozprowadzić masę orzechową i piec w 170 stopniach przed 25- 30 minut.
Kiedy ciasta będą się studzić robimy krem. Budyń ugotować na mleku, dodać cukier i ostudzić. Miękkie masło utrzeć i dodawać do niego budyń po łyżce cały czas miksując. Ciasto składamy następująco: placek pusty, krem i placek z masą orzechową na wierzchu. 

SMACZNEGO! 




*przepis pochodzi z gazety Kobieta i życie, którą to mamusia mi przyniosła gdy leżałam w łóżku plackiem przez mój złamany krąg lędźwiowy

Komentarze

Popularne posty