Zupa czosnkowa z grzankami

Przepis na tę zupę już kiedyś widziałam w programie Ewa gotuje. Zwlekałam z jej zrobieniem sama nie wiem dlaczego. Zrobienie jej zajmuje mniej niż 30 minut, jest bardzo smaczna, aromatyczna i rozgrzewająca.
Efekt tego taki, że wchodzi do naszego domowego menu na stałe. :) 




Najlepiej robi się ją na rosole. Mi zostało trochę rosołu, przecedziłam go do innego garnka, dolałam jeszcze litr wody i dosoliłam łyżką wegety. Wyszło mi jej około 2 litrów, co spokojnie wystarcza dla 6-7 osób. 


Do zrobienia potrzeba: 

* 2 l bulionu warzywnego ( włoszczyznę taką jak do rosołu gotujecie do miękkości i przecedzacie wywar jeśli nie posiadacie rosołu z dnia poprzedniego) 
* 150 g serka topionego ementaler
* 10 dużych ząbków czosnku 
* szklanka śmietany kremówki 30%
* natka pietruszki 
* 200 g sera gouda w kostce
* 2 bagietki 
* pieprz

Do gotującego się bulionu dodać pokrojony serek topiony i mieszać do czasu aż się całkowicie rozpuści. Czosnek przecedzamy przez praskę na kwadratowy kawałek gazy, którą można kupić w aptece. Następnie rogi połączyć ze sobą i związać białą bawełnianą nicią. Powstanie sakiewka, z której wyciskamy cały sok do zupy, po czym należy wrzucić ją do zupy, gotować chwilę, wyciągnąć, wycisnąć sok i ponownie wrzucić. Ja czynność tą powtarzałam 4 razy. Kiedy wycisnęłam z czosnku cały sok doprawiłam zupę pieprzem. Następnie wlewamy do zupy szklankę kremówki i mieszamy. Najlepiej zahartować śmietanę, żeby się nie ścięła poprzez wcześniejsze dodanie do niej gorącego wywaru. 
Zupę podawać z natką pietruszki, startym serem i grzankami z bagietki usmażonymi na patelni. 

SMACZNEEEEGO! :) 

Komentarze

Popularne posty