Krem z brokułów ze szczypiorkiem

Szczerze mówiąc nie do końca przepadam za brokułami. Wolę kalafiora. Tak się jakoś złożyło, że na mojej półce stał brokuł i patrzył na mnie tymi swoimi zielonymi oczami, czekając aż się za niego wezmę. 
Szansa pojawiła się już w sobotę. Wspaniałomyślnie postanowiłam zrobić krem z brokułów, tradycyjnie z grzankami. Jako, że poniosła mnie również fantazja do zupy dodałam szczypiorku. 




Efekt? Absolutnie genialny! I jednego jestem pewna - w takiej formie brokuły pokochałam od pierwszego spróbowania! 

Składniki na zupę krem dla 4 osób: 

* 1 litr wody
* 2 kostki rosołowe z kury
* 1 brokuł o wadze około 300-400 gram
* pęczek szczypiorku 
* 2 średnie ziemniaki
* 5 łyżek łaciatej śmietany 18% do zup
* chleb/weka na grzanki 
* pieprz

Obieramy ziemniaki i kroimy je w kosteczkę. Zagotowujemy litr wody i rozpuszczamy w nim kostki rosołowe. Następnie do gotującego się wywaru dodajemy pokrojone w kostkę ziemniaki i gotujemy przez około 10 minut. W tym czasie myjemy i rozdzielamy brokuł na różyczki. Dodajemy go do wywaru i gotujemy przez kolejne 10-15 minut. Na sam koniec gotowania dodajemy garść świeżego szczypiorku, tak aby zostało nam trochę do dekoracji talerzy. Przed blendowaniem należy dodać do zupy 5 łyżek śmietany.Całość blendujemy na gładki, jednolity krem. Tak przygotowany krem pieprzymy i podajemy na ciepło z grzankami i świeżym szczypiorkiem.  


Komentarze

Popularne posty