Malinowy król

Maliny, maliny, wszędzie maliny! Najbardziej w lecie lubię właśnie to – sezonowe owoce. Truskawki, borówki, maliny, poziomki! Kolorowe i pełne słońca.
Dlatego dziś podrzucam Wam przepis na pyszne ciasto z malinami. Pokochacie je!




Składniki niżej podane wystarczają na małą tortownicę.

  • 4 jajka
  • półtorej szklanki mąki tortowej
  • małe masło roślinne 250 gram
  • szklanka cukru
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego
  • 2 płaskie łyżeczki do pieczenia
  • maliny
  • cukier puder

Na początek roztapiamy masło roślinne i odstawiamy do przestygnięcia. Oddzielamy białka od żółtek. Białka ubijamy na sztywną pianą i dodajmy szklankę cukru i cukier wanilinowy. Miksujemy od uzyskania gładkiej, szklistej konsystencji. Następnie dodajmy żółtka i cały czas miksując dodajemy mąkę. Potem wlewamy roztopione masło roślinne i miksujemy nadal na najniższych obrotach. Na koniec dodajemy proszek do pieczenia i dokładnie mieszamy łyżką.

Ciasto przekładamy do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia. Układamy maliny. Ciasto wkładamy do rozgrzanego piekarnika ( ja mam termoobieg na 160 stopni) i pieczemy 40-45 minut do „suchego patyczka”. Ciasto wyciągamy z piekarnika, rzucamy dwa razy z małej wysokości tortownicą o podłogę ( wtedy ciasto nie opada!), a kiedy wystygnie posypujemy obficie cukrem pudrem.


Nie pozostaje mi nic innego jak życzyć smacznego! 









Tak swoją drogą kupiłam ostatnio formę do tarty. Pierwszą tartę w życiu już zrobiłam, wyszła naprawdę pyszna, dlatego wkrótce mój blog opanuje tartowe szaleństwo! 

Komentarze

Popularne posty