Kurczę ostro - słodkie.

Na początku pragnę zaprosić wszystkich do polubienia mojego facebook'owego fanpage'a. Dzięki temu będziecie na bieżąco z tym co się dzieje u mnie na blogu i w kuchni. 

Nadrabiam teraz w gotowaniu. Dziś przepis na obiad. Przepis na tego wspaniałego kurczaka znalazłam w książce Kuchnia polska. 1001 przepisów autorstwa Ewy Aszkiewicz. Księgę dostałam od moich kochanych dziewcząt w ramach prezentu urodzinowego. One wiedzą, co dla mnie najlepsze. :) 

Kiedy zobaczyłam przepis na kurczaka z dodatkiem mleka i miodu, to trochę się zawahałam. Ale przecież raz się żyje, prawda? Wszystkiego trzeba w życiu spróbować. Ostatnio też mam smaki na ostre potrawy, zatem zaszalałam. Przepis znajduje się na stronie 279 i nosi nazwę Piersi z kurczaka w miodowym sosie. I tak oto to danie podbiło serca moich domowników. Moje również. 

Lista składników: 

* 4 filety z kurczaka
* 4 ząbki czosnku
* płaska łyżeczka ostrej, mielonej papryki
* płaska łyżeczka pieprzu 
* pół łyżeczki soli
* mąka do panierowania 
* oliwa do smażenia 
* szklanka mleka 3,2%
* 4 łyżki płynnego miodu

Paprykę, sól i pieprz mieszamy w miseczce. Taką mieszanką nacieramy porcje mięsa i odstawiamy na 10 minut do lodówki. Na głębokiej patelni rozgrzewamy oliwę i kładziemy na nią czosnek. Kiedy czosnek się przyrumieni ściągamy go z patelni (oliwa przesiąknie czosnkiem, co daje niesamowity aromat!). Obtaczamy w mące kawałki kurczaka i smażymy na oliwie z dwóch stron. Kiedy się usmażą zalewamy je mlekiem, do którego dodaliśmy wcześniej miód. Ważne jest aby mleko dokładnie wymieszać z miodem. Przykrywamy szczelnie pokrywką i dusimy na małym ogniu około 25 minut od czasu do czasu mieszając - sos w tym czasie zrobi się gęsty i aromatyczny. Jeżeli nie wykorzystaliście całej mieszanki przypraw do nacierania kurczaka dodajcie ją do mleka i miodu.  Kurczaka tak przyrządzonego podawać z ryżem i lekką surówką ( na przykład marchewka z jabłkiem). 



Coś przepysznego! Naprawdę polecam, czasami trzeba spróbować czegoś nowego! :) 

Komentarze

Popularne posty