Naleśniki z owocami.

Moi drodzy, dziś w moich osiedlowych sklepikach znalazłam borówki! Co prawda 15 złotych za kilo, ale za 30 dag nie jest ta cena jakoś bardzo wysoka. Owoce te są istną witaminową bombą, a jedzenie ich wzmacnia na przykład nasz wzrok ( co na przykład w moim przypadku bardzo się przydaje :) ). Zatem warto jeść borówki!


A co można zrobić z 30 dag borówek? Na przykład naleśniki. 
Dodatkowo zakupiłam też kilo truskawek i zaczęłam tworzyć. 

Kiedyś podawałam jeden przepis na dobre ciasto naleśnikowe, ale dziś w swojej księdze Słodka kuchnia polska znalazłam jeszcze coś innego.Strona 490 Luksusowe naleśniki z serową niespodzianką. Wykorzystałam tylko przepis na samo ciasto, bo za nadzieniem serowym raczej u nas nikt nie przepada. Miałam trochę obaw, bo nigdy nie spotkałam się z przepisem na ciasto naleśnikowe, które zawierałoby w sobie kefir. No ale cóż - raz się żyje!
Z podanych niżej  proporcji wychodzi około 15 naleśników czyli idealnie dla dwóch facetów, babci, mamy i dla mnie oczywiście. Zabierajcie się zatem do roboty!

* 1 i 1/2 szklanki mleka 
* 2 duże jajka
* szklanka kefiru
* szczypta soli 
* 1 i 1/2 szklanki mąki 
* płaska łyżeczka cukru pudru
* 2 łyżki oleju + olej do smażenia

* 30 dag borówek + łyżka cukru
* 0,5 kg truskawek + 2 łyżki cukru


Kefir, pół szklanki mleka, jajka, sól, cukier puder i dwie łyżki oleju ucieramy mikserem. Gdy składniki się połączą i lekko spienią, dodajemy na przemian mąkę i pozostałe mleko. Ciasto powinno być jednolite i puszyste. Następnie odkładamy na jakieś 15-20 min żeby ciasto "wypoczęło" ( tak właśnie jest napisane! ). 
Oczywiście smażymy na patelni nasmarowanej olejem. 
Borówki i truskawki w osobnych naczyniach posypujemy cukrem i  rozgniatamy tłuczkiem do ziemniaków. 
Gotowy naleśnik smarujemy borówkami lub truskawkami, zawijamy, dekorujemy bitą śmietaną i owocami ( polecam też wersję light gdzie zamiast bitej śmietany polewamy naleśnika jogurtem naturalnym - ja tak właśnie jadam i jest naprawdę dobre!). 





PS. Aniu M. - niedługo specjalnie dla Ciebie jagodowe muffiny! :) 

Komentarze

Popularne posty