Piersi z kurczaka w płatkach kukurydzianych.

Dzisiejszy przepis to propozycja podania w trochę innym wydaniu kotleta z kurczaka. W końcu ileż można jeść zwykłego kotleta z kurczaka? Nawet najbardziej zatwardziałego fana kiedyś to znudzi - przykładem mogę być ja. Zdecydowanie wole piersi z kurczaka w panierce od zwykłego schabowego.
Ale ile można to jeść? Potrzebowałam urozmaicenia i tu z pomocą przyszedł mi mój mężczyzna. A były to czasy, nie tak dawno temu, kiedy to jeszcze mama z babcią nie chciały mnie do garów za bardzo dopuścić.

Czasami warto posłuchać faceta, kiedy doradza w kwestii gotowania. I tak to właśnie kotlety z kurczaka w płatkach kukurydzianych stały się jednym z ulubionych dań.
Mam nadzieję, że podbije i Wasza serca - jeżeli jeszcze nie próbowaliście.

Do zrobienia potrzebujemy:

* podwójną pierś z kurczaka ( podzieloną i rozbitą na cienkie plasterki)
* przyprawę do kurczaka
* płatki kukurydziane ( typu CornFlakes)
* jajko, mąkę, pieprz
* 3-4 łyżki mleka
* olej do smażenia 

Cienko rozbitego kotlecika posypujemy przyprawą do kurczaka. 
Do roztrzepanego jajka dodajemy mleko i pieprz, mieszamy. 
Płatki kukurydziane ( sporą ilość) rozgniatamy. 
Kawałki kurczaka obtaczamy kolejno w mące, jajku i na koniec w płatkach. Smażymy na rozgrzanym oleju, do czasu uzyskania złotego koloru naszej panierki. 
Moja propozycja podania: ziemniaczki i ogórki w sosie musztardowym.




Przepraszam za jakość zdjęcia (robiłam co mogłam!), ale lustrzanka w serwisie (w końcu!). :) 






Komentarze

Popularne posty