Sos chrzanowy z mięsem wołowym.

Jak dla mnie to jest już trochę zapomniane danie. A przynajmniej w moim domu.
Dawno, dawno temu, zawsze jak zostawało mięso wołowe z rosołu, to było podawane właśnie z sosem chrzanowym. 
Ostatnio stwierdziłam, że pora już na powrót do tego, bo jest to coś, co naprawdę lubiłam. Babcia niestety nie pamiętała już jak ona robiła sos chrzanowy, dlatego odtworzenie tego smaku wzięłam na siebie. 

Potrzebujemy: 

* kopiastą łyżkę masła
* pół słoiczka chrzanu
* szklankę rosołu
* 3 łyżki mąki
* pół szklanki śmietanki 18% do zup i sosów 
* sok z połówki cytryny 
* pieprz

Na głębokiej patelni rozpuszczamy masło i dodajemy chrzan. Podsmażamy około 5 minut. Następnie zalewamy masło i chrzan rosołem. Gotujemy również około 5minut. Do szklanki wlewamy śmietanę i dodajemy mąkę. Śmietanę z mąką dokładnie mieszamy, tak by nie zostały żadne grudki. Kiedy już jest dobrze rozmieszane dodajemy do szklanki trochę wywaru, aby śmietana się nie ścięła. Mieszamy i całość wylewamy do wywaru z rosołu, masła i chrzanu. Gotujemy na małym ogniu, prawie cały czas mieszając. Pod koniec dodajemy sok z cytryny i troszkę pieprzu. 
Podajemy na ciepło z mięsem wołowym, ziemniaczkami i najlepiej smakują do tego buraczki. :) 



Jeżeli nie posiadacie mięska z rosołu to wołowe gotujcie około 2 godzin, aby zmiękło w posolonej wodzie, z marchewką, pietruszką, kapustą włoską, kilkoma ziarnami pieprzu i ziela angielskiego oraz z listkami laurowymi. Ten wywar, spod mięsa można wykorzystać zamiast szklanki rosołu. :) 

Komentarze

Popularne posty