Cytrynowe orzeźwienie!

Nie przepadam za upałami. Wczoraj nawet zatęskniłam za mrozami. 

Siedziałam w domu, ledwo żywa i przeglądałam swoją księgę czarów ( Słodka kuchnia polska) celem znalezienia czegoś idealnego na ten upał. Ciasta odpadały zdecydowanie. Dlaczego? Mając 34 stopnie na zewnątrz spróbujcie sobie włączyć piekarnik na godzinę. Odpowiedź przyjdzie sama. :)  

Wracając do mojego przeglądania księgi czarów. Znalazłam na stronie 296 Orzeźwiający krem cytrynowy.  Coś idealnego na taką pogodę. Zakupiłam wszystkie składniki i wzięłam się do roboty, której wcale nie ma tak dużo. Efekt jest naprawdę orzeźwiający! 



Potrzebujemy: 

* 0,5 l śmietanki kremowej 
* śmietan fix
* 2 białka 
* 1/2 szklanki cukru pudru
* sok wyciśnięty z dwóch dużych cytryn + 1 cytryna do dekoracji 

Śmietankę ubijamy z zagęstnikiem na bardzo sztywną pianę. Następnie dodajemy dwie łyżki cuku pudru. Ubijamy białka na pianę, dodajemy pozostały cukier puder i sok z cytryny (do tych białek). Następnie wszystko łączymy i przekładamy do pucharków. Wstawiamy do lodówki ( wystarczy kilka minut) i przed podaniem dekorujemy plasterkiem cytryny i bitą śmietaną. 

Ten krem jest naprawdę nieźle orzeźwiający! :)) 

Komentarze

  1. OMG!!!!!! OMFG!!! Ależ to nieziemsko wygląda!!!! :O ZJEŚĆ!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty