Roladki z kurczaka ze szpinakiem i fetą.

Dziś postanowiłam podrzucić Wam pomysł na pyszny obiad. Roladki z kurczaka ze szpinakiem i fetą. Palce lizać. 
Moi domownicy jakoś nigdy nie darzyli tej zielonej papki sympatią. Jak ich zatem przekonałam? 
Kluczem do sukcesu jest dobrze przyrządzony i przyprawiony szpinak. W połączeniu z mięsem, makaronem albo naleśnikiem jest naprawdę rewelacyjny! 
Podaję póki co przepis na roladki z kurczaka, bo z makaronem jest dużo zabawy, dużo brudnych garów i zrobienie tego zajmuje sporo czasu. Roladki robi się w miarę szybko, a to dziś ważne, bo zbliża się pora obiadowa. 


FARSZ:
* mrożony lub drobniutko posiekany świeży szpinak (mrożony miałam pakowany po 450g ale trochę mi tego zostało więc wystarcza około 250 - 300 gram)
* 2 łyżki masła
* 3 ząbki czosnku ( szpinak uwielbia czosnek więc go nie żałujcie!) 
* kostka sera feta 200g
* pieprz, sól do smaku

RESZTA: 
*  2 podwójne piersi z kurczaka
* 2 jajka, bułka tarta, mąka
* olej do smażenia 
* wegeta


Na głębokiej patelni rozpuścić masło. Dodać 3 ząbki czosnku drobno posiekanego. Podsmażać przez chwilę, po czym dodać szpinak. Całość gotować do uzyskania jednolitej konsystencji. Zmniejszyć ognień na najmniejszy i dodać rozdrobniony widelcem serek feta. Całość wymieszać, doprawić solą i sporą ilością pieprzu, odstawić. 
Piersi z kurczaka pokroić na plastry, rozbić delikatnie, posypać wegetą. Na plastry układać szpinak i delikatnie zawijać mięso. Obtoczyć najpierw w mące, potem w jajku z odrobiną pieprzu, na koniec w bułce tartej. 
Kiedy olej będzie dobrze rozgrzany ułożyć roladki. Smażyć na wolnym ogniu na złocisty kolor.

Podawać z czym się podoba. ;) w mojej wersji to były tłuczone ziemniaki i buraczki.



Nic innego mi nie pozostaje jak życzyć Wam smacznego i miłego dnia! 


Komentarze

  1. lektura tego bloga a przede wszystkim oglądanie zdjęć przed śniadaniem to jednak nie jest najlepszy pomysł ;D / dziadzia

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak patrzę na to zdjęcia roladkowe i myślę sobie... gdybyś miała swoją restaurację to nigdy bym z niej nie wychodziła :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem pod wrażeniem prezentacji przepisów, opisów i w ogóle... gratulacje! cieszę się, że tu trafiłam. Miłego dnia! Alibabka

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty